*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
tirsdag 22. juli 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
805,661,52% op
Obligation
3%-44
100,25-0,17% ned
Valuta
USDUSD 5,540,38% op
Detailhandel 28.05.2011 kl. 13:20

Firma tabte 100.000 kr. på ubesvarede opkald

Det blev dyrt for en mindre vestjysk virksomhed, at den var for dårlig til at tage telefonen.

Ubesvarede opkald kan koste mindre virksomheder dyrt.

For hver gang en mulig kunde ringer forgæves, risikerer håndværkeren, servicevirksomheden eller detailbutikken at miste tusindvis af kr. i indtjening, skriver erhvervsbladet.dk.

En direktør i en mindre sydvestjysk webbutik fortæller, at han indtil for få år siden tabte i omegnen af 100.000 kr. om året, fordi det ikke altid var muligt at tage telefonen.

"Ofte havde jeg ikke selv mulighed for at besvare telefonen, fx. hvis jeg var på kundebesøg eller sad i møde med en leverandør. Når jeg ringede tilbage, havde mange kunder fundet en anden løsning i mellemtiden," siger Jesper Christensen, indehaver af webbutikken biopejs.com til erhversbladet.dk.

260 missere om året

Beløbet skal endda ses i lyset af, at langt hovedparten af biopejs.com's kundekontakt foregår via nettet.

"Jeg regnede mig frem til, at de omtrent 260 årlige mistede opkald repræsenterer en samlet bruttoavance på lige knap 100.000 kr.," siger han.

For Jesper Christensen og biopejs.com var løsningen at hyre et callcenter til at passe telefonen, og tilsyneladende er de 15.000 kr. om året for dette givet godt ud.

Selskabet øgede således sin bruttofortjeneste med 40 pct. fra 2008 til 2009.

EPN
Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Detailhandel
Tophistorie

"Vi ses igen i Biva!"

Den velkendte møbelkæde Biva genopstår efter kædens konkurs sidste år.
forsiden lige nu

EU stiller nye krav til Rusland

Det skyldes de seneste dages eskalering af konflikten omkring Ukraine.

Tesla vil øge produktion med 25 pct.

Om 14 dage kommer samlebåndene i Californien til at køre langt hurtigere end hidtil.

MobilePay giver fortsat bøvl

Mandagens problemer med Dansk Banks populære app MobilePay er ikke løst endnu.

Rige danskere strømmer til billionbank

Og det er ikke alle og enhver der kan blive kunde i den eksklusive bank.

Singler og ældre redder boligmarkedet

Problem med få førstegangskøbere bliver løst af andre kundegrupper.

USA

Boligsalget i USA viser stærke takter

Salget af eksisterende boliger i USA udviklede sig stærkere end ventet i juni.
Annonce
Annonce
Erhverv
TV
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhverv & Økonomi
»Er det her Apples næste iPhone?«

En australsk teenager afslører gang på gang Apples træk. Det giver os nu et rids af iPhone 6.

Erhverv & Økonomi

»Vi skal opføre os ordentligt efter en millionhandel«

Kenneth Iversen tjente 300 mio. på salget af Unimerco - og afleverede de 130 mio. til Skat. Nu er han kun med der, hvor det er sjovt, og hvor han kan gøre en forskel.

Erhverv & Økonomi
Danskernes favoritlån er underkendt, men…

De kreative hjerner er kommet på overarbejde i de danske realkreditselskaber, efter at landets mest populære boliglån er blevet dømt ude af omverdenen.

Erhverv & Økonomi
Derfor vil alle have fat i Peter

Peter Thorgaard var ikke den dygtige elev i skolen. Men nu står de store konsulenthuse i kø.