*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

fredag 29. august 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
795,15-0,46% ned
Obligation
3%-47
101,15-0,15% ned
Valuta
USDUSD 5,670,20% op
Detailhandel 28.05.2011 kl. 13:20

Firma tabte 100.000 kr. på ubesvarede opkald

Det blev dyrt for en mindre vestjysk virksomhed, at den var for dårlig til at tage telefonen.

Ubesvarede opkald kan koste mindre virksomheder dyrt.

For hver gang en mulig kunde ringer forgæves, risikerer håndværkeren, servicevirksomheden eller detailbutikken at miste tusindvis af kr. i indtjening, skriver erhvervsbladet.dk.

En direktør i en mindre sydvestjysk webbutik fortæller, at han indtil for få år siden tabte i omegnen af 100.000 kr. om året, fordi det ikke altid var muligt at tage telefonen.

"Ofte havde jeg ikke selv mulighed for at besvare telefonen, fx. hvis jeg var på kundebesøg eller sad i møde med en leverandør. Når jeg ringede tilbage, havde mange kunder fundet en anden løsning i mellemtiden," siger Jesper Christensen, indehaver af webbutikken biopejs.com til erhversbladet.dk.

260 missere om året

Beløbet skal endda ses i lyset af, at langt hovedparten af biopejs.com's kundekontakt foregår via nettet.

"Jeg regnede mig frem til, at de omtrent 260 årlige mistede opkald repræsenterer en samlet bruttoavance på lige knap 100.000 kr.," siger han.

For Jesper Christensen og biopejs.com var løsningen at hyre et callcenter til at passe telefonen, og tilsyneladende er de 15.000 kr. om året for dette givet godt ud.

Selskabet øgede således sin bruttofortjeneste med 40 pct. fra 2008 til 2009.

EPN
Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Detailhandel
Tophistorie

Imerco pønsede på at lukke ned

Tusindvis af vrede vase-købere blev næsten for meget for Imerco.
forsiden lige nu

Cheføkonom: ECB skal redde Europa

Cheføkonom mener, at Den Europæiske Centralbank må tage skrappere midler i brug.

Boligejere kan få uventet kursgevinst

Renternes styrtdyk kan give boligejere ekstra kontanter i lommen.

Minister vakler ikke efter vækst-kollaps

Økonomiministeren ryster ikke på hånden, selv om væksten i Danmark er gået ned i gear.

FIH har sluttet fred med Island

Balladen om efterbetalingen i forbindelse med købet af FIH Bank er nu afsluttet.

Økonom: Forvirring spænder ben for fradragsgevinst

Tvivl og forvirring hindrer danskerne i at få et ellers attraktivt fradrag.

Kriseramt flyselskab fyrer 6.000

Flyselskabet Malaysia Airlines vil fyre 6000 medarbejdere i ny redningsplan.
Annonce
Annonce
Erhverv
  • En giftig affære

    Derude, hvor vestenvinden vælter en voksen mand omkuld, og hvor huden er ru af saltvand og blæst, ligger Cheminova. Kemifabrikken på Harboøre Tange vækker stadig stærke følelser. Nu er den sat til salg. De lokale er bekymrede.

    Maersk Oil ramt af realiteter

    Middagsanalyse: Olieprisen er ikke gået prognosernes vej, og det må også Maersk Oil tage bestik af.

    Deloitte anklages for at tale usandt

    Revisionskæmpen Deloitte er kommet med misvisende oplysninger i Genan- sagen, mener selskabets stifter.

    Droppede Mærsk-job for at shoppe

    Kasper Brandi Petersen sagde sit job op for at starte en shoppeservice for mænd i Amsterdam.

TV
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhvervsanalyse
Maersk Oil ramt af realiteter

Middagsanalyse: Olieprisen er ikke gået prognosernes vej, og det må også Maersk Oil tage bestik af.

ErhvervWeekend

En giftig affære

Derude, hvor vestenvinden vælter en voksen mand omkuld, og hvor huden er ru af saltvand og blæst, ligger Cheminova. Kemifabrikken på Harboøre Tange vækker stadig stærke følelser. Nu er den sat til salg. De lokale er bekymrede.

Deloitte anklages for at tale usandt

Revisionskæmpen Deloitte er kommet med misvisende oplysninger i Genan- sagen, mener selskabets stifter.

Erhverv & Økonomi
Droppede Mærsk-job for at shoppe

Kasper Brandi Petersen sagde sit job op for at starte en shoppeservice for mænd i Amsterdam.