Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
torsdag 17. april 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
739,661,83% op
Obligation
3,5%-44
102,300,17% op
Valuta
USDUSD 5,39-0,36% ned
Detailhandel 28.05.11 kl. 13:20

Firma tabte 100.000 kr. på ubesvarede opkald

Det blev dyrt for en mindre vestjysk virksomhed, at den var for dårlig til at tage telefonen.

Ubesvarede opkald kan koste mindre virksomheder dyrt.

For hver gang en mulig kunde ringer forgæves, risikerer håndværkeren, servicevirksomheden eller detailbutikken at miste tusindvis af kr. i indtjening, skriver erhvervsbladet.dk.

En direktør i en mindre sydvestjysk webbutik fortæller, at han indtil for få år siden tabte i omegnen af 100.000 kr. om året, fordi det ikke altid var muligt at tage telefonen.

"Ofte havde jeg ikke selv mulighed for at besvare telefonen, fx. hvis jeg var på kundebesøg eller sad i møde med en leverandør. Når jeg ringede tilbage, havde mange kunder fundet en anden løsning i mellemtiden," siger Jesper Christensen, indehaver af webbutikken biopejs.com til erhversbladet.dk.

260 missere om året

Beløbet skal endda ses i lyset af, at langt hovedparten af biopejs.com's kundekontakt foregår via nettet.

"Jeg regnede mig frem til, at de omtrent 260 årlige mistede opkald repræsenterer en samlet bruttoavance på lige knap 100.000 kr.," siger han.

For Jesper Christensen og biopejs.com var løsningen at hyre et callcenter til at passe telefonen, og tilsyneladende er de 15.000 kr. om året for dette givet godt ud.

Selskabet øgede således sin bruttofortjeneste med 40 pct. fra 2008 til 2009.

EPN
Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Detailhandel
Tophistorie

Mad for en kvart mia. kr. kasseres i påsken

Påsken byder på overdådige frokostborde, ondt i håret og - desværre - masser af madspild.
forsiden lige nu

Trægt salg presser priserne på rejser

Charterselskaberne er tvunget til at give store rabatter på rejser sydpå.

Frygt for ny boble på kontormarkedet

Risiko for milliardtab på kontorejendomme. Ejendomsdirektør advarer om, at der bygges med hovedet under armen.

Kæmpe hul i togprojekts kasse

Opførelsen af en ny letbane i Aarhus ser ud til at blive flere hundrede mio. kr. dyrere end ventet.

Supervejr giver gratis påskestrøm

Skærtorsdag er strømmen gratis vest for Storebælt.

Boligfesten er tilbage i København

Men store stigninger i boligpriserne fører ikke til en boligboble, vurderer EDC.

Mad for en kvart mia. kr. kasseres i påsken

Påsken byder på overdådige frokostborde, ondt i håret og - desværre - masser af madspild.
Annonce
Annonce
Erhverv
TV
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhverv
Har Apple stillet uret rigtigt?

Verden venter utålmodigt på, at Apple lancerer iWatch. Men hvad skal vi egentlig bruge uret til?

Erhverv & Økonomi

Byggeboom kan udløse milliardlussing

Der har aldrig været så mange ledige kontorejendomme i hovedstadsområdet. Alligevel bliver der ved med at skyde nye op.

Erhverv
To ølbrødre, som ikke kan udstå hinanden

De er enæggede tvillinger, og de er begge blandt verdens bedste mikrobryggere. Alligevel - eller derfor - har de ikke talt sammen i over et år.

Erhverv & Økonomi
Søster til forhadt IC4-leverandør er favorit til letbane

Ansaldo STS, der er i samme koncern som leverandøren af de skandaleramte IC4-tog, er i førerposition til at få milliardordren på Aarhus Letbane.

It-bossen
It-chefer ved digital skillevej

Fremtidens it-strategi skal ikke bare tilpasse sig. Nu skal den udvikles sammen med virksomhedens forretningsstrategi for at kunne leve op til den hastige udvikling.