Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
torsdag 24. april 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
757,20-0,21% ned
Obligation
3,5%-44
101,85-0,34% ned
Valuta
USDUSD 5,40-0,16% ned

Transport - i samarbejde med

shippingwatch.dk
Luftfart 18.11.12 kl. 21:24
Københavns Lufthavn søndag aften. Foto: Joachim Adrian/Polfoto

Kunderne håber på SAS' overlevelse til det sidste

Kunderne hepper på SAS til det sidste - ikke mindst dem, der har købt billetter med selskabet.

- Kom så SAS, hold ud! Vi vil flyve til Thailand med dig. Vær sød at overleve!

Sådan lyder det fra svenske Tanja Dolphin på SAS' Facebook-side. Det strømmer ind med kommentarer på siden i de sidste timer op til deadline for forhandlingerne om selskabets fremtid.

Ikke mindst fra kunder, der risikerer at brænde inde med værdiløse SAS-billetter, hvis selskabet går konkurs. Eller som frygter for deres opsparede bonuspoint.

- Skal jeg tage af sted til lufthavnen klokken seks i morgen tidlig? Eller kontakte mit kreditkort forsikringsselskab, spørger engelske Daniel Adams på hjemmesiden.

Et selskab der vækker følelser

Men der er ingen aftaler er på plads endnu - tak for tålmodigheden, lyder svaret fra SAS.

Mange af kommentarerne fra Facebook-brugerne ønsker selskabet og medarbejderne held og lykke - ikke mindst af nostalgiske årsager.

- Bliver faktisk berørt af den krise SAS er i. Var i praktik hos SAS som flymekaniker i 1991, skriver danske "Jensen Sebastian".

- Kan sige, det er en helt speciel kulttur som Danmark, Norge og Sverige mister, tilføjer han.

Møder også kritik

Men det er ikke kun positive tilkendegivelser, der strømmer fra Facebook-brugerne. Også kritiske røster blander sig i koret.

- Så længe Kastrup er den vigtigste base, så der er ingen grund til, at nordmændene vælger SAS over et andet selskab. Mellemlandinger er der alligevel. Håber du overlever, men så længe vi ikke har direkte fly fra Oslo, så jeg vælger Norwegian, skriver norske Tobias Stilling.

Og det er ikke alle, der vil savne det skandinaviske flyselskab, hvis søndagens forhandlinger går i vasken.

- Jøsses, hvor danskerne skal være nervøse nu. Vi stockholmere vil dog ikke begræde, hvis SAS går under. Arlanda tjener nok i længden, selvom SAS er tabt. Selskabet tænker jo kun på Kastrup, skriver svenske Pontus Öberg.

Ritzau
Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Transport
Tophistorie

Bilisterne svigter Øresundsbroen

Selv de mest pessimistiske prognoser slår ikke til. Tilbagebetalingstid forlænget.
forsiden lige nu

Ups: 110.000 børn fik brev fra Skat

Endnu engang har der været rod i Skats systemer.

Disse biler er bare bedst

Forhandlere og værksteder har forbedret deres kundeservice.

Mand skal to år i fængsel i hemmelig sag

En mand i ved Retten i Næstved dømt for svindel til 12 mio. kr., men der er referatforbud i sagen.

Varme tyske vinde kommer til Danmark

Den tyske økonomi er på vej frem og lader sig ikke stoppe af krisen i Ukraine.

Dyr gammel traver bringer Apple mod strømmen

Pc-salget fortsætter med at styrtdykke. Men hos Apple går det anderledes.

F1-lånets popularitet i frit fald

Til gengæld er der dødt løb mellem F3-F5-lånene og de fastforrentede lån.
Annonce
Annonce
Erhverv
TV
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhverv & Økonomi
Charterdronning vil glæde sig over solskin

Topchef i charterbranchen forlader overraskende topstilling uden at have et andet job på hånden.

Erhverv & Økonomi

Japan og USA’s frihandel sidder fast i biler og ris

Verdens største og tredjestørste økonomi vil lægge grunden til en kæmpemæssig frihandelsaftale. Men interessegrupper står i vejen.

Erhverv & Økonomi
Facebook er blevet en fin forretning

Det sociale supermedie har næsten tredoblet sit overskud på et år. Alligevel handler det for Mark Zuckerberg om at fortælle, hvad han ikke tjener penge på.

Erhvervsanalyse
Apples styrke er også Apples svaghed

Middagsanalyse: It-giganten solgte 44 mio. iPhones i første kvartal og tog endnu en gang fusen på analytikerne. Men hvor mange år kan bjerget eksistere?

It-bossen
Licenskontrollen kommer!

Licenskontrol koster virksomheder mange millioner. Ikke fordi de snyder med softwarelicenserne, men fordi reglerne er ekstremt omfangsrige og komplicerede.