*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
tirsdag 29. juli 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
804,37-0,46% ned
Obligation
3%-44
100,32-0,40% ned
Valuta
USDUSD 5,55-0,07% ned

Transport - i samarbejde med

shippingwatch.dk
Luftfart 29.01.2013 kl. 17:11
Det kan være svært at gennemskue, hvad en flybillet koster, da den endelige pris ofte først er synlig, når man skal til at betale. Foto: Colourbox

Flyselskaber tjente 200 mia. kr. i gebyrer

Opgørelse viser, hvorfor det kan være svært at gennemskue, hvad en flybillet faktisk koster.

Verdens flyselskaber tjente sidste år ca. 200 mia. kr. på forskellige gebyrer samlet under betegnelsen "ancillary revenue."

Sådan lyder en vurdering lavet af Amadeus og konsulentvirksomheden IdeaWorksCompany.

Uigennemsigtigt

Det store beløb viser, hvorfor det kan være mere end almindeligt svært for forbrugere at gennemskue, hvad en flybillet koster.

Den endelig pris er ofte først synlig, når kunden skal til at betale, og kan afvige fra den, flyselskabet annoncerer med.

Gebyrer har tidligere fået EU's transportkommissær til at kræve, at særligt lavprisselskaberne stopper med at annoncere med lave priser, der ændrer sig.

Også i USA er man ved at kigge på problemet, der opstår, fordi der pålægges gebyrer på et hav af forskellige services.

Ofte pålægges man et gebyr, hvis man ønsker at betale med kreditkort, det kan koste ekstra at tjekke ind på nettet, at ombooke sin billet eller blot rette i den eller at have ekstra bagage med.

LÆS OGSÅ Debat om håndbagage-gebyr raser

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Transport
Tophistorie

Flere virksomheder får fineste stempel

Kreditværdigheden stiger i virksomhederne, men en række brancher oplever fald.
forsiden lige nu

Totalkredit vil forsikre boligejere

Realkreditlån med indbyggede forsikringer er på vej. Det bør give lavere bidragssatser, påpeger en ekspert.

Små mobilmaster kan være mål for angreb

Minibasestationer kan være en sikkerhedsrisiko.

Det sku' vær' så skidt, og så' det faktisk godt

Danske BNP-tal forvrænger billedet af den økonomiske nedtur, mener Sydbank.

Boligejer, snyder du dig selv?

Det er der mindst 55.000 boligejere, der gør, viser en ny opgørelse.

Lloyds indgår forlig på 370 mio. dollars

Banken betaler bøde for sin del i skandalen om manipulation med Libor-renten.

Udskældt boliglån sender realkreditlån på historisk nedtur

Jyske Bank har succes med nyt lån. Det undrer ekspert, der kalder det en sekundavare.
Annonce
Annonce
Erhverv
TV
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhverv & Økonomi
Lego vil blive kidnappet igen

Greenpeace har kidnappet Lego for at nå Shell. Den slags vil legetøjskoncernen opleve igen.

Erhverv & Økonomi

»Vi vil gøre os så lækre over for vores samarbejdspartnere, at de end ikke overvejer at forlade os«

Totalkredit er ved at forberede en offensiv for at please landets lokalbanker.

Erhverv & Økonomi
Et supertalent er udklækket i Danmark

Hendes morfar kom til Danmark som gæstearbejder fra Tyrkiet i 1970’erne. Selv vil 24-årige Aysil Sahin være topadvokat, og hun skiller sig allerede ud som en lysende begavelse.

Privatøkonomi
Morfar sørger for, at aktierne ikke går amok

Her er alle de ting, som påvirker dine investeringer, uden at du er klar over det.

City
Vælg mellem value og vækst

Spørgsmålet er ikke, om det er det rigtige tidspunkt at investere på, men snarere, om man skal investere i value- eller vækstaktier.