Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
torsdag 24. april 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
754,50-0,57% ned
Obligation
3,5%-44
101,85-0,34% ned
Valuta
USDUSD 5,410,04% op

Transport - i samarbejde med

shippingwatch.dk
Luftfart 29.01.13 kl. 17:11
Det kan være svært at gennemskue, hvad en flybillet koster, da den endelige pris ofte først er synlig, når man skal til at betale. Foto: Colourbox

Flyselskaber tjente 200 mia. kr. i gebyrer

Opgørelse viser, hvorfor det kan være svært at gennemskue, hvad en flybillet faktisk koster.

Verdens flyselskaber tjente sidste år ca. 200 mia. kr. på forskellige gebyrer samlet under betegnelsen "ancillary revenue."

Sådan lyder en vurdering lavet af Amadeus og konsulentvirksomheden IdeaWorksCompany.

Uigennemsigtigt

Det store beløb viser, hvorfor det kan være mere end almindeligt svært for forbrugere at gennemskue, hvad en flybillet koster.

Den endelig pris er ofte først synlig, når kunden skal til at betale, og kan afvige fra den, flyselskabet annoncerer med.

Gebyrer har tidligere fået EU's transportkommissær til at kræve, at særligt lavprisselskaberne stopper med at annoncere med lave priser, der ændrer sig.

Også i USA er man ved at kigge på problemet, der opstår, fordi der pålægges gebyrer på et hav af forskellige services.

Ofte pålægges man et gebyr, hvis man ønsker at betale med kreditkort, det kan koste ekstra at tjekke ind på nettet, at ombooke sin billet eller blot rette i den eller at have ekstra bagage med.

LÆS OGSÅ Debat om håndbagage-gebyr raser

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Transport
Tophistorie

Bilisterne svigter Øresundsbroen

Selv de mest pessimistiske prognoser slår ikke til. Tilbagebetalingstid forlænget.
forsiden lige nu

Ups: 110.000 børn fik brev fra Skat

Endnu engang har der været rod i Skats systemer.

Disse biler er bare bedst

Forhandlere og værksteder har forbedret deres kundeservice.

Danmark rutsjer ned på rangliste

Danmark klarer sig dårligere end vores nordiske naboer i brug af it. Og det er skidt, mener It-Branchen.

Varme tyske vinde kommer til Danmark

Den tyske økonomi er på vej frem og lader sig ikke stoppe af krisen i Ukraine.

Dyr gammel traver bringer Apple mod strømmen

Pc-salget fortsætter med at styrtdykke. Men hos Apple går det anderledes.

F1-lånets popularitet i frit fald

Til gengæld er der dødt løb mellem F3-F5-lånene og de fastforrentede lån.
Annonce
Annonce
Erhverv
TV
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhverv & Økonomi
Lang vej igen efter tøjkatastrofe

Et år efter, at den store tøjfabrik Rana Plaza styrtede sammen og dræbte mindst 1.134, er arbejdsforholdene for de bangladeshiske tekstilarbejdere langt fra gode nok.

Erhvervsanalyse

Apples styrke er også Apples svaghed

Middagsanalyse: It-giganten solgte 44 mio. iPhones i første kvartal og tog endnu en gang fusen på analytikerne. Men hvor mange år kan bjerget eksistere?

Erhverv & Økonomi
Bitcoin – for liberalister, anarkister og nørder

Det er en valuta, der er omgærdet af skæg og blå briller, men som også er et opgør med det centralbankstyrede pengesystem, vi kender. Trods sager om hvidvask og børskrak spirer firmaer frem i hobetal omkring den nye valuta, bitcoin, der næppe forsvinder igen.

Erhverv & Økonomi
»Heldigvis erkendte vi den brændende platform i tide«

Den digitale udvikling tvang et Aarhus-selskab ud i en ny forretning – nu er den en globalt førende it-virksomhed.

It-bossen
Licenskontrollen kommer!

Licenskontrol koster virksomheder mange millioner. Ikke fordi de snyder med softwarelicenserne, men fordi reglerne er ekstremt omfangsrige og komplicerede.