Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
fredag 25. april 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
757,20-0,21% ned
Obligation
3,5%-44
101,85-0,34% ned
Valuta
USDUSD 5,39-0,22% ned

Transport - i samarbejde med

shippingwatch.dk
Luftfart 29.01.13 kl. 17:11
Det kan være svært at gennemskue, hvad en flybillet koster, da den endelige pris ofte først er synlig, når man skal til at betale. Foto: Colourbox

Flyselskaber tjente 200 mia. kr. i gebyrer

Opgørelse viser, hvorfor det kan være svært at gennemskue, hvad en flybillet faktisk koster.

Verdens flyselskaber tjente sidste år ca. 200 mia. kr. på forskellige gebyrer samlet under betegnelsen "ancillary revenue."

Sådan lyder en vurdering lavet af Amadeus og konsulentvirksomheden IdeaWorksCompany.

Uigennemsigtigt

Det store beløb viser, hvorfor det kan være mere end almindeligt svært for forbrugere at gennemskue, hvad en flybillet koster.

Den endelig pris er ofte først synlig, når kunden skal til at betale, og kan afvige fra den, flyselskabet annoncerer med.

Gebyrer har tidligere fået EU's transportkommissær til at kræve, at særligt lavprisselskaberne stopper med at annoncere med lave priser, der ændrer sig.

Også i USA er man ved at kigge på problemet, der opstår, fordi der pålægges gebyrer på et hav af forskellige services.

Ofte pålægges man et gebyr, hvis man ønsker at betale med kreditkort, det kan koste ekstra at tjekke ind på nettet, at ombooke sin billet eller blot rette i den eller at have ekstra bagage med.

LÆS OGSÅ Debat om håndbagage-gebyr raser

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Transport
Tophistorie

Bilisterne svigter Øresundsbroen

Selv de mest pessimistiske prognoser slår ikke til. Tilbagebetalingstid forlænget.
forsiden lige nu

Så ofte gik Skat på kontrol i haver

For første gang afslører Skat, hvordan man bruger en række kontroversielle metoder.

Udlicitering af plejeopgaver skuffer

Det er gået skuffende langsomt og har sine steder skabt store problemer at lægge pleje- og sundhedsopgaver i udbud.

Novozymes skal i år entre nyt grønt marked

I år skal Novozymes bevise, at det kan slå døren ind til markedet for næste generation af grønt brændstof, der skal sikre væksten.

Ups: 110.000 børn fik brev fra Skat

Endnu engang har der været rod i Skats systemer.

Mand skal to år i fængsel i hemmelig sag

En mand i ved Retten i Næstved dømt for svindel til 12 mio. kr., men der er referatforbud i sagen.

Disse biler er bare bedst

Forhandlere og værksteder har forbedret deres kundeservice.
Annonce
Annonce
Erhverv
TV
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhvervsanalyse
Apples styrke er også Apples svaghed

Middagsanalyse: It-giganten solgte 44 mio. iPhones i første kvartal og tog endnu en gang fusen på analytikerne. Men hvor mange år kan bjerget eksistere?

Erhverv & Økonomi

Charterdronning vil glæde sig over solskin

Topchef i charterbranchen forlader overraskende topstilling uden at have et andet job på hånden.

Erhverv & Økonomi
Guldet glimter blegt i ældreplejen

En lille skare serviceselskaber kæmper om markedet på over 100 mia. kr. i sundheds- og sociale opgaver. Det begynder at folde sig ud, men det går langsomt.

Erhverv & Økonomi
Kritik af overbelånte danskere preller af

International presse kalder de forgældede danske husholdninger for en bombe under økonomien. Det har dog ikke kølnet interessen for danske obligationer

Frontlines
Smartphonens kung-fu

Smartphones: På én dag solgte kinesiske Xiaomi for 1,3 milliarder telefoner. Ambitionen hos den kinesiske smartphone-producent er, at det skal gå stærkt, kung fu-stærkt.