*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

søndag 21. september 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
822,520,50% op
Obligation
2,5%-47
96,600,18% op
Valuta
USDUSD 5,800,09% op

Transport - i samarbejde med

shippingwatch.dk
Skibsfart 27.01.2013 kl. 23:30

Danske havne brugte også DSB-finte

Ikke kun DSB har brugt Waterfronts lobbymetoder. Det gælder også flere offentligt ejede havne.

DSB er ikke ene om at benytte sig af lobbyvirksomheden Waterfronts kritiserede metoder. Også de kommunalt ejede havne i Odense og Grenaa har brugt virksomheden til at profilere og fremme deres sag over for politikerne.

Det er sket gennem klimanetværket Copenhagen Climate Network og magasinet Climate, som Waterfront står bag. I magasinet har havnene købt profilering og optrådt side om side med politikere.

Hos Odense Havn bekræfter direktør Carsten Aa, at man ifølge kontrakten har betalt 55.000 kr. for at få redaktionel omtale.

»Set fra vores vinkel var det jo et spørgsmål om, at vi fik sendt en profilering ud til mulige beslutningstagere,« forklarer han og oplyser, at man ikke længere er kunde, fordi han nu mener, at metoderne og sammenblandingen af interesser er uheldig.

Kenny Jensby, bestyrelsesformand for Grenaa Havn, siger om samarbejdet med Waterfront:

»Vi har knyttet dem til os for at få strategisk rådgivning, pr, markedsføring og selvfølgelig også som lobbyist med hensyn til, hvordan man får kontakt til politiske beslutningstagere.«

Ført bag lyset

Dan Jørgensen (S), EU-parlamentsmedlem og tidligere formand for klimanetværkets advisory board, siger:

»Ligesom Waterfront aldrig fortalte om sit samarbejde med DSB, fortalte man heller ikke om aftalerne med de danske havne. Jeg vidste intet, og jeg føler mig ført bag lyset.«

Waterfronts direktør, Lars Poulsen, oplyser, at målet med netværket har været at få politikere og forskellige aktører på området til at mødes om relevante emner.

»Og det er korrekt, at vi i den forbindelse har modtaget honorar for udarbejdelse af redaktionelt materiale til magasinet Climate.«

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Transport
Tophistorie

Maersk Line-chef tager på charmeoffensiv i Kina

Maersk Line forsøger at skaffe opbakning til en ny shipping-alliance med schweiziske MSC, skriver Reuters.
forsiden lige nu

25 cafeer til kamp mod Baresso og Starbucks

Kaffe to go er for dyrt, mener to iværksættere.

iPhone 6 skaber kø verden over

Der skal sælges over ni mio. iPhones den første weekend for at indfri forventningerne.

Chefen skal træffe beslutninger med maven

Drop den logiske tankegang og stol på den sjette sans.

Ejerlejligheder blev solgt på tilbud i august

I alle de store byer, undtaget København, er priserne på ejerlejligheder faldet.

Jensen's Bøfhus: ”Vi er kede af kritikken”

Kunderne raser mod Jensen's Bøfhus på Facebook efter sag om navnestrid.

Tyskland vil hjælpe Skat med kontrol af grænsehandel

Skat vil få adgang til at kontrollere danskernes grænsehandel via netbutikker i Tyskland.
Annonce
Annonce
Erhverv
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Karriere
Dybe indåndinger og synske råd

Bettina Wæde træder ind ad døren, forpustet og snakkende.

Karriere

Rikke Topp bruger sin sjette sans til at gøre chefer bedre

Den tidligere adm. direktør bruger mavefornemmelsen, når hun rådgiver travle erhvervsfolk.

Karriere
Disse ni ting forhindrer dig i at få et job

Mange kortvarige ansættelser får alarmen til at ringe højest, når en leder læser en kandidats cv igennem. Er man overkvalificeret eller har langt til arbejdspladsen, havner man også let i bunken med stemplet ”frasorteret”.

Erhvervsbøger
Ny bog ser kritisk på kendt ledelsesteori

Den moderne leder må være indstillet på både at høste æren og tilskrives nederlaget, hvis det strategiske initiativ fejler.