Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
torsdag 24. april 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
765,960,94% op
Obligation
3,5%-44
102,200,20% op
Valuta
USDUSD 5,40-0,13% ned

Transport - i samarbejde med

shippingwatch.dk
Skibsfart 16.02.13 kl. 11:22

Passagerer frygter ikke navnet Titanic

Flere vil betale millioner for at komme med på jomfrurejsen på en ny udgave af det berygtede skib.

Historien om det luksuriøse skib Titanics katastrofale jomfrurejse skræmmer ikke passagerer væk fra endnu end jomfrurejse med et nyt skib med navnet Titanic.

Den australske rigmand Clive Palmer vil nemlig bygge en ny, high-tech udgave af Titanic.

Navnet på det nye skib, der efter planen skal ud på sin jomfrurejse i 2016, er Titanic ll.

Stor interesse

Folkene bag projektet oplyser over for det internationale nyhedsbureau AP, at interessen for at komme med på den første tur over Atlanterhavet, er overvældende.

Flere interesserede har ifølge James McDonald, der er chef for marketingsafdelingen i Clive Palmers rederi Blue Star Line, tilbudt over 1 mio. dollars for at komme med på jomfrurejsen. Og det selv om byggeriet af det nye skib endnu ikke er gået i gang.

Nyt sikkerhedsudstyr

Det er det statsejede kinesiske skibsværft CSC Jinling, der skal bygge skibet.

Blue Star Line forventer at underskrive den endelige kontrakt om bygningen af skibet inden for kort tid. Rederiet ønsker ikke at oplyse, hvor meget Titanic ll kommer til at koste.

Clive palmer oplyser, at Titanic ll vil være mindst ligeså luksuriøst som forgængere, og at skibet vil have det nyeste udstyr inden for sikkerhed og navigation.

Ramte isbjerg

For at komme så tæt på den originale version som muligt skal designerne arbejde sammen med et hold historikere.

Den første udgave af Titanic, der på det tidspunkt, var den største og mest luksuriøse oceanline sank den 15. april 1912, efter at det var kollideret med et isbjerg.

Mere end 1.500 omkom i forliset.

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Transport
Tophistorie

Bilisterne svigter Øresundsbroen

Selv de mest pessimistiske prognoser slår ikke til. Tilbagebetalingstid forlænget.
forsiden lige nu

Glem ikke den digitale rykker

Det kan i værste fald føre til tvangsopløsning af firmaet.

Medie: Dong undgik olieskatten i 2012

Alle olieproducenter i Nordsøen betalte olieskat i 2012 - undtagen Dong Energy.

Apple overrasker eksperterne positivt

Apples nye regnskabstal overstiger forventningerne takket været et tilfredsstillende iPhone-salgstal.

Ledigheden i industrien dykker

Faldende ledighed skaber frygt for flaskehalse og rejser tvivl om behovet for vækstpakker.

Coca Cola-ejer utilfreds med milliardløn

Den berømte amerikanske investor og milliardær Warren Buffett i sjælden kritik af Coca Cola.

Novozymes tjente en lille milliard

Enzymproducenten har klaret sig bedre end ventet i første kvartal og opjusterer.
Annonce
Annonce
Erhverv
TV
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhverv & Økonomi
Lang vej igen efter tøjkatastrofe

Et år efter, at den store tøjfabrik Rana Plaza styrtede sammen og dræbte mindst 1.134, er arbejdsforholdene for de bangladeshiske tekstilarbejdere langt fra gode nok.

Erhverv & Økonomi

Bitcoin – for liberalister, anarkister og nørder

Det er en valuta, der er omgærdet af skæg og blå briller, men som også er et opgør med det centralbankstyrede pengesystem, vi kender. Trods sager om hvidvask og børskrak spirer firmaer frem i hobetal omkring den nye valuta, bitcoin, der næppe forsvinder igen.

Erhverv & Økonomi
Hemmelig jysk rigmand dømt i EBH-sag

Byretten i Hjørring har idømt en rigmand betinget fængsel for kursmanipulation.

Erhverv & Økonomi
Designeren tabte tråden

Slipseklædte rådgivere sikrede designer ny kredit i banken – hun fik selv nej.

It-bossen
Licenskontrollen kommer!

Software: Licenskontrol koster virksomheder mange millioner. Ikke fordi de snyder med softwarelicenserne, men fordi reglerne er ekstremt omfangsrige og komplicerede.