*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
lørdag 26. juli 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
808,110,05% op
Obligation
3%-44
100,720,27% op
Valuta
USDUSD 5,550,26% op

Transport - i samarbejde med

shippingwatch.dk
Skibsfart 16.02.2013 kl. 11:22

Passagerer frygter ikke navnet Titanic

Flere vil betale millioner for at komme med på jomfrurejsen på en ny udgave af det berygtede skib.

Historien om det luksuriøse skib Titanics katastrofale jomfrurejse skræmmer ikke passagerer væk fra endnu end jomfrurejse med et nyt skib med navnet Titanic.

Den australske rigmand Clive Palmer vil nemlig bygge en ny, high-tech udgave af Titanic.

Navnet på det nye skib, der efter planen skal ud på sin jomfrurejse i 2016, er Titanic ll.

Stor interesse

Folkene bag projektet oplyser over for det internationale nyhedsbureau AP, at interessen for at komme med på den første tur over Atlanterhavet, er overvældende.

Flere interesserede har ifølge James McDonald, der er chef for marketingsafdelingen i Clive Palmers rederi Blue Star Line, tilbudt over 1 mio. dollars for at komme med på jomfrurejsen. Og det selv om byggeriet af det nye skib endnu ikke er gået i gang.

Nyt sikkerhedsudstyr

Det er det statsejede kinesiske skibsværft CSC Jinling, der skal bygge skibet.

Blue Star Line forventer at underskrive den endelige kontrakt om bygningen af skibet inden for kort tid. Rederiet ønsker ikke at oplyse, hvor meget Titanic ll kommer til at koste.

Clive palmer oplyser, at Titanic ll vil være mindst ligeså luksuriøst som forgængere, og at skibet vil have det nyeste udstyr inden for sikkerhed og navigation.

Ramte isbjerg

For at komme så tæt på den originale version som muligt skal designerne arbejde sammen med et hold historikere.

Den første udgave af Titanic, der på det tidspunkt, var den største og mest luksuriøse oceanline sank den 15. april 1912, efter at det var kollideret med et isbjerg.

Mere end 1.500 omkom i forliset.

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Transport
Tophistorie

Mærsk-rival havde igen volumenvækst

Men omsætningen i OOCL kunne ikke helt følge med på grund af lave rater.
forsiden lige nu

Norwegian trues af massesøgsmål

Fortsatte problemer med Dreamliner-modellen giver problemer for selskabet i hele Norden.

Centralbank pumper mia. ud efter upopulært VM

Der skal mere skub i den brasilianske økonomi op til præsidentvalget om tre måneder.

Dansk baggårds-firma er kendt i hele verden

Virksomhed holder liv i dansk kulturarv med stole til over 80.000 kr.

Datatilsynet varsler inspektion på Riget

Historier om læk af personoplysninger til Se og Hør får tilsynet til at granske it-systemer.

Apple-ansatte kan læse dine SMS'er

Brugere af iPhones kan ikke forhindre Apple i at hente private oplysninger fra deres telefoner.

Alarmcentral vil afvise syge uden rejseforsikring

Fra på fredag bliver syge og tilskadekomne danskere på rejse i Europa afvist af SOS Alarmcentral, hvis de ikke har en rejseforsikring og er rejst ud efter den 1. august.
Annonce
Annonce
Erhverv
TV
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhverv & Økonomi
»USA har stadig de bedste betingelser for høj vækst«

Global cheføkonom i Deutsche Bank Torsten Sløk er overbevist om, at USA nok skal klare sig i vækstkapløbet med resten af verden. Alligevel er han ikke sikker på, at han vil sætte 100 kr. på amerikanske aktier lige nu.

Erhverv & Økonomi

Penge under bordet for københavnske andelslejligheder

Brancheorganisation advarer mod at lade sig friste til at betale penge under bordet for lejligheder.

Erhvervsugen på tværs
Ikke en ny IC4, vel?

Man bliver altid lidt angst, når det danske militær skal beslutte noget med grej.

Erhverv & Økonomi
Nordea i topfem på russiske storlån

Nordea har i år vundet store markedsandele på markedet for store lån til russiske virksomheder.