Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
onsdag 23. april 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
758,51-0,16% ned
Obligation
3,5%-44
101,73-0,26% ned
Valuta
USDUSD 5,39-0,35% ned

Transport - i samarbejde med

shippingwatch.dk
Skibsfart 16.02.13 kl. 11:22

Passagerer frygter ikke navnet Titanic

Flere vil betale millioner for at komme med på jomfrurejsen på en ny udgave af det berygtede skib.

Historien om det luksuriøse skib Titanics katastrofale jomfrurejse skræmmer ikke passagerer væk fra endnu end jomfrurejse med et nyt skib med navnet Titanic.

Den australske rigmand Clive Palmer vil nemlig bygge en ny, high-tech udgave af Titanic.

Navnet på det nye skib, der efter planen skal ud på sin jomfrurejse i 2016, er Titanic ll.

Stor interesse

Folkene bag projektet oplyser over for det internationale nyhedsbureau AP, at interessen for at komme med på den første tur over Atlanterhavet, er overvældende.

Flere interesserede har ifølge James McDonald, der er chef for marketingsafdelingen i Clive Palmers rederi Blue Star Line, tilbudt over 1 mio. dollars for at komme med på jomfrurejsen. Og det selv om byggeriet af det nye skib endnu ikke er gået i gang.

Nyt sikkerhedsudstyr

Det er det statsejede kinesiske skibsværft CSC Jinling, der skal bygge skibet.

Blue Star Line forventer at underskrive den endelige kontrakt om bygningen af skibet inden for kort tid. Rederiet ønsker ikke at oplyse, hvor meget Titanic ll kommer til at koste.

Clive palmer oplyser, at Titanic ll vil være mindst ligeså luksuriøst som forgængere, og at skibet vil have det nyeste udstyr inden for sikkerhed og navigation.

Ramte isbjerg

For at komme så tæt på den originale version som muligt skal designerne arbejde sammen med et hold historikere.

Den første udgave af Titanic, der på det tidspunkt, var den største og mest luksuriøse oceanline sank den 15. april 1912, efter at det var kollideret med et isbjerg.

Mere end 1.500 omkom i forliset.

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Transport
Tophistorie

Mols-Linien har kurs mod overskud

Mange år med underskud kan være slut for Mols-Linien.
forsiden lige nu

Danske investorer flygter fra obligationer

Stejle rentefald lokker private væk fra obligationer og over i investeringsforeninger.

Tyske turister: ”Auf Wiedersehen, Dänemark”

Færre tyskere lejede et dansk sommerhus i 2013.

Jyske Bank betaler fuld erstatning

To private investorer vinder opgør med Jyske Bank, der betaler fuld erstatning i hedge-sag.

»Cheferne skal bringes ud af komfortzonen«

Rådgivere melder om fortsat travlhed med at bistå kriseramte danske selskaber.

"Der skal noget til at trække kunder ud i klitterne"

Vestjyske Ringkjøbing Landbobank har skruet op for ambitionerne og bliver belønnet.

Mols-Linien har kurs mod overskud

Mange år med underskud kan være slut for Mols-Linien.
Annonce
Annonce
Erhverv
TV
Annonce
Blogs
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhverv & Økonomi
Dækkongen rykker mod USA

Miljøvirksomheden Genan starter genbrug af amerikanske dæk i Texas og vil åbne fem nye fabrikker i USA, fortæller stifter Bent A. Nielsen

Erhvervsanalyse

»Du skal vide, hvordan det går i Bundesligaen«

Uddannelse: Han befinder sig fantastisk, uanset om han er i selskab med kinesere, amerikanere eller tyskere. Det internationale udsyn har præget Kristian Hundebøll, siden han i slutfirserne læste statskundskab i Aarhus.

Erhverv & Økonomi
Nye boller sat i ovnen hos Kohberg efter skift af 25 chefer og ledere

Den sønderjyske brødkoncern har med en helt ændret virksomhed atter fået fart i omsætning og indtjening.

Erhverv & Økonomi
Møder stjæler halvdelen af ledernes arbejdsdag

Der bliver flere og flere møder for lederne. En ny norsk undersøgelse sætter tal på.