*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
fredag 25. juli 2014
EPN.dk
Aktier
C20 Cap
809,350,20% op
Obligation
3%-44
100,720,27% op
Valuta
USDUSD 5,550,21% op

Teknologi - i samarbejde med

computerworld.dk
Computer & Internet 06.10.2008 kl. 16:18

eBay holder fast i Den Blå Avis-navnet

Varemærket Den Blå Avis står så klart i danskernes bevidsthed, at konceptet fortsætter under samme navn, lyder det fra eBay-direktør Jacob Fonnesbech Aqraou.

En million danskere benytter hver måned Den Blå Avis' onlinesalg dba.dk, mens den trykte avis har 500.000 læsere hver uge. Det er et varemærke, der er så godt, at eBay holder fast i det.

"Vores ambition er at beholde varemærket og sitet, og vi vil gøre det meget bedre. Vi er en teknologi-virksomhed, mens Den Blå Avis traditionelt mere har været en medievirksomhed," siger eBay-direktør Jacob Fonnesbech Aqraou til Computerworld

"Vi skal fokusere på nogle af de teknologiske muligheder, som måske gør det hurtigere at bruge, liste ting op og i det hele taget gøre det til en bedre oplevelse," fortsætter han.

Jacob Fonnesbech Aqraou er administrerende direktør for eBay Classifieds, der er selskabets rubrikannonceforretning, og som er spredt over 22 lande. Han er fra Danmark, og derfor har avisen helt speciel betydning for ham. Herigennem har han blandt andet fået cykler, da han var barn.

Svær at konkurrere med

Direktøren vurderer, at Den Blå Avis er så stærkt et varemærke, at det ville være dyrt at konkurrere med på det danske marked.

"Den danske position, som man ville kunne bygge sig til, er én ting, men vi får andre ting, som man ikke lige kan få over night. Den Blå Avis har brugt 25 år på at opbygge et varemærke og et team, og det har en værdi," siger Jacob Fonnesbech Aqraou.

Han lægger også vægt på de andre forretninger, som følger med i pakken. Bilbasen og softwaren Bilinfo er også gode produkter, mener han.

Den Blå Avis har sammen med Bilbasen og Bilinfo kontorer i Århus, København, Herlev og Thisted, og de vil også fremover huse selskabets godt 300 medarbejdere.

null
Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Tilmeld dig overvågning af Teknologi
Teknologi
Tophistorie

Zuckerbergs lønningsdag: 9 mia. kr.

Facebooks grundlægger rykkede på én dag seks pladser op på rigmændenes rangliste.
forsiden lige nu

Sommertilbud: Billige fastrentelån

Den lave rente gør de fastforrentede lån mere attraktive.

Nordea ind i top fem på russiske storlån

Tallene kommer samtidig med, at EU diskuterer yderligere økonomiske sanktioner mod Rusland.

Dansk baggårds-firma er kendt i hele verden

Virksomhed holder liv i dansk kulturarv med stole til over 80.000 kr.

Datatilsynet varsler inspektion på Riget

Historier om læk af personoplysninger til Se og Hør får tilsynet til at granske it-systemer.

Lageransat får erstatning for chikane

En lagermedarbejder af afrikansk herkomst blev chikaneret på grund af sin hudfarve.

Svensk First North-selskab suspenderet

Aktiekursen for olieselskabet Cassandra Oil steg fredag 35 pct.
Annonce
Annonce
Erhverv
TV
Annonce
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Tophistorier Erhverv
Erhverv & Økonomi
Vejen ud af bobleland - paniksalg eller kontrolleret fald?

Analyse: Spørgsmålet er næppe længere, om der findes bobler i finansmarkederne, men nærmere om vi slipper helskindet af med dem igen.

Erhverv

De solgte deres livsværk - hvor er de nu?

Fem danske erhvervsledere blev velhavende, da de solgte deres kendte virksomheder. Men hvorfor solgte de, og hvordan er det gået dem siden. JP fortæller deres historier.

Erhverv & Økonomi
Modvillig hoteldronning voksede gennem krisen

Som chef for Arp-Hansens hotelkæde har Dorte Krak ansvaret for 12 hoteller. Trods krise er der åbnet nye hoteller, og flere værelser er på vej.

Erhverv & Økonomi
Nøgletal udløser lettelse i Europa

De europæiske virksomheder er blevet mere optimistiske, og det bestyrker økonomer i troen på, at det økonomiske opsving stadig er på sporet.

Udefra
Markeder og moral

Pres fra forbrugerside for at få virksomhederne til at hæve lønnen til de lavestbetalte medarbejdere kunne nytte. Det er dog langtfra ideelt, men ville måske være til alles bedste.